Uitspraak 22-015 Geschil tussen cliëntenraden
Tussen (de voorzitters van) twee clientenraden is een onderling geschil ontstaan. Een van de raden verwijt de bestuursvoorzitter in reactie op dit geschil niet redellijk danwel niet zorgvuldig te hebben opgetreden.
De commissie constateert dat de medezeggenschapsregeling voor deze organisatie geen regeling bevat over hoe te handelen bij onderlinge/interne fricties en dat het soms aan te raden is hierover wel vooraf afspraken met elkaar te maken. De bestuurder heeft volgens de commissie niet onredelijk of onzorgvuldig gehandeld.
Tussen (de voorzitters van) twee clientenraden is een onderling geschil ontstaan. Een van de raden verwijt de bestuursvoorzitter in reactie op dit geschil niet redellijk danwel niet zorgvuldig te hebben opgetreden.
De commissie constateert dat de medezeggenschapsregeling voor deze organisatie geen regeling bevat over hoe te handelen bij onderlinge/interne fricties en dat het soms aan te raden is hierover wel vooraf afspraken met elkaar te maken. De bestuurder heeft volgens de commissie niet onredelijk of onzorgvuldig gehandeld.
Aanmaakdatum: | 28-07-2022 |
Informatie
Dit is de website van de Landelijke Commissie van Vertrouwenslieden (LCvV). De LCvV wordt in stand gehouden door diverse brancheorganisaties van zorgaanbieders en organisaties voor cliëntenraden in de zorg. Met vragen of opmerkingen over deze site kunt u contact opnemen met de secretaris van de LCvV.